7/30/2011

Love is all around

Ännu en tonårs-kärleks-historia..En beställning från en förälskad ung man till sötaste flickvännen Här har jag liftat mig själv (han gillade min "Vicolo Stretto" LO)

Jag börjar med ett lager modelling paste och sen sprayar jag med olika typer av mist i passande färger. Jag låter misten torka lite innan jag gnuggar/ stryker ut den med en svamp - lite efter behag;)
Mini alphas från October Afternoon och Adornit
En grungeboard-cirkel behandlad med gesso och mist
Toapapperrullen kom fram igen för att få lite skojsiga effekter  med modelling paste och mist...

Ha det bäst, Mija

2 kommentarer:

La Vikinga sa...

På håll ser din LO enkel ut men når man börjar titta noga så ser man att du jobbat jättemycket, det är flera små detaljer som färg, mönster i färgen, ram runt minibokstäverna och pärlor.

Gillade den fräscha limegröna färgen som jag har lite svårt att hitta!!!

La Vikinga

Karin sa...

Du gör underbara skapelser, som fångar känslor<3