12/16/2011

Papper är också skoj

Det finns ju som i vet hur mycket roliga, vackra och underbara papper som helst! Alla dessa fantastiska kollektioner...Men också silkespapper, boksidor, serietidningar - ja allt man kan tänka sig! För det mesta använder jag min skärmaskin för att forma mina papper, men allt oftare river jag eller använder min linjal. Här tänkte jag visa olika tekniker material diverse material och papper.

All these fabulous papercollections ... but also tissue paper, book pages, comic books - in fact everything you can imagine! For the most part, I use my cutter to shape my papers, but more often tear me or use my ruler. Here I intend to show you different techniques materials miscellaneous materials and paper.


Här några sidor ur en pocketbok, blått silkespapper och underbart papper från Bo Bunny.

Here a few pages of a paperback book, blue tissue paper and wonderful paper from Bo Bunny.


Här river jag Bo Bunny pappret med min linjal

Here I tear the Bo Bunny paper with my ruler





Bakgrunden har jag gjort med resistteknik som Helene breskrev för ett tag sedan här på bloggen. Jag knycklade ihop mitt Bo Bunny papper och sen' limmade jag fast allt med STUDIO Multi Medium.

The background I have done with resistteknik that Helen described a while ago here on the blog. I tore up my Bo Bunny paper and then I fixed everything with Studio Multi-Medium.



Lite detaljbilder:

Some close-ups:


Lite fin spets, symaskinsömmar och ett tunt lager gesso för att"ta ner" färgerna lite.

Some sweet lace, stiches and some gesso




Så här blev min layout till sist:

And so - here's the layout:




2 kommentarer:

Aase sa...

Så super läcker, tack för att du delar med dig av dina fina läckra tekniker!!

Kram Aase

Jenny sa...

Wow! Den här var superhäftig! Underbart att du ger tips! Kram Jenny