5/16/2012

Pan Pastels och Modeling paste

Jag tänkte visa några läckra effekter och tekniker med  Pan Pastels och Modeling Paste för Pysseltagen
Here's some funky effects and techniques with Pan Pastels and Modeling Paste for Pysseltagen


I botten och är det som vanligt gesso, tissue paper eller sidor ur pocketböcker, akrylfärger och olika mist och stämplar. Sedan har jag använt en mask och smetat på Modeling Paste lite "slarvigt". När det torkat har jag tagit mina nya fina Pan Pastels och lagt på olika lager med svamparna som "hör till" . Därefter fixerar jag färgen med Fixativ spray!
Basically, as usual there is gesso, tissue paper or pages from books, acrylic paints and various mist and stamps. Then I used a mask and smeared on Modeling Paste a little "carelessly". When it dried, I took my nice new Pan Pastels and added different layers with the sponges that comes wih he coors. Then I fix the color with Fixative spray!





Detta är ett fönsterkuvert från början...Fönstret har jag färgat in med Alco Ink...UNDERBARA effekter. Doodlingen ni ser har jag fixat med mina nya Uni-Ball pennor, svart och vit.
This is a window envelope from the beginning ... The window, I colored with Alco Ink ... WONDERFUL effects. I used my new Uni-Ball pencils for doodling.


Mija för:

Inga kommentarer: