8/05/2011

Sötaste Olivia

En punkig LO så här i högsommartid..

Här har jag inte använt nåt' papper (förutom några sidor ur min pocketbok), bara olika typer av färg och gesso. Jag började med att lägga på ett lager med gesso som jag duttade med en svamp och fick en härligt knottrig yta. Sen sprayade jag med Glimmer Mist och gnuggade ut misten lite när den torkat bara lite...Därefter skar jag ut en rektangel i cardstock - lite större än fotot och använde den som mask när jag sprayade med svart mist. Det blir liksom en ram..himla käckt! När det torkat la' jag på lite svart Glimmer Glam för att få ännu lite punkigare känsla.

Cirklarna av pocketbokssidan har jag limmat fast med Mod Podge och sen behandlade ed gesso som jag applicerat med mina fingrar. Doodlingen står min ZIG Millenium penna 0.05 för!

Spetsar från Prima fästa med lim och Mod Podge. En kapsyl, några metallisar från 7gypsies

En pytteliten glödlampa från Tim Holtz och en miniflaska som jag petade  ner lite tyll i. De fäste jag med glue dots.

Mumsiga spetsar


Det var allt för idag!

Mija

6 kommentarer:

Michelle Hernandez sa...

GORGEOUS! Love the paint and gesso technique!

mrsb sa...

Härligt murrig LO med många läckra detaljer! TACK för att du skriver så utförligt!! Jättekul att läsa, tycker jag.
Skulle gärna vilja veta vad det är för modelling paste som du använder. Har hittat decoupage-pasta. Är det samma sak tro?
Vad är det för skillnad på Glimmer Glam och vanlig typ akrylfärg? Kanske inte alls samma sak....men jättetacksam om du har lust att förklara. Kul att veta varför du föredrar vissa saker framför andra.
Maria B

Tone K. sa...

For en råstilig LO !! Så tøff !!!
Også så mange tøffe og flotte detaljer...skikkelig herlig ! :o)

God helg ! :o)

knopkiniukai sa...

It ROCK´S LOve it!
cherubs

E sa...

Åhhhhh, nu sitter jag med hakan i bordet igen..... Du är grym mija! I love your work!!!
Kram på dig!
Elin

Mija ♥ sa...

@Maria B: Glimmer Glam är mkt tunnare än akrylfärg dessutom glittrar den.. Det är jättelätt att få fiiiina effekter med t.ex en "fjärilspensel" (en pensel formad som en solfjäder). Modellig Paste finns i bl.a konstnärsbutiker och är grövre än gesso och har inte samma kritaktiga yta..Vet inte om det är samma sak som decoupage paste - kan va;) Kul att du är nyfiken och frågar, jag blir jätteglad om jag kan inspirera och få dig att testa nya spännande tekniker och material!

Kramen, Mija